GINOP-5.1.7-17-2019-00266

A projekt bemutatása


A projekt célja a működő társadalmi vállalkozás, a Club POPUP Underground fejlesztése a jelenlegi szolgáltatások minőségjavításával és új szolgáltatás bevezetésével. Előbbibe tartozik a befogadóképesség növelés, rendezvénytechnikai fejlesztés. amelyekhez 3 új munkahely létrehozásával (rendezvényszervező-technikus, társasjáték eladó-játékmester és pultos).Új szolgáltatásként a társasjáték kiskereskedelmi üzletág beindítása, amelyhez ugyancsak tartozik eszközbeszerzés (üzletbútorok), illetve egy új munkahely létrehozása. A férőhelyek növelése érdekében új székek és asztalok, valamint kávéfőzőgép, mosogatógép és saját tulajdonú sörcsap beszerzésére kerül sor. Az új eszközök az új szolgáltatások, események, fejlesztések népszerűsítését célozzák. A fejlesztés férőhely bővítést célzó eleme azt eredményezi, hogy nagyobb számú vendég és több rendezvény fogadható be, ami a közösségi tér funkciót erősíti. Ugyanezt szolgálja a rendezvénytechnika, ami a rendezvények költségét csökkenti, számukat növeli. A vendéglátás eszközök a megnövekedő vendégszám okán szükségesek. A társasjáték tevékenység létrehozása a játszók közösségé formálását eredményezi. A projektidőszakban 5 alkalommal tervezünk szemléletformáló programot szervezni. Célja, hogy bemutassa a vállalkozás működését, így elősegítse a szociális gazdaság elveinek érvényesítését. A rendezvények aktív alakítói (szervező, megvalósító) a célcsoporti tagok, ez támogatja alkalmazkodásukat, társadalmi felelősségvállalásukat. Az események helyi közösségi és kulturális tartalmakat is bemutatnak, így a társadalmi vállalkozás céljával összhangban vannak, egyúttal új igénybevevőket érnek el, a látogatottság növekedése által erősítik a szervezet helyi beágyazottságát. Az előkészítő tevékenység a GINOP-5.1.2-15 előminősítésnek megfelelés mentén valósult meg. Így készült célcsoporti igényfelmérés a fejlesztési célok meghatározására, majd versenyelemzés, piaci környezetelemzés a vállalkozás erősségeinek feltárására. Elkészült továbbá a fejlesztés szolgáltatás szintű marketing terve, valamint a fejlesztés komplex üzletiterve. A projekt első mérföldköve 2020. július 15. Eddig az időpontig a rendezvénytechnikai fejlesztés megvalósult, valamint a beszerzendő bútorok javarésze is megérkezett, ahogy a mosogatógép, sörcsap és az új kávégépünk. A további beszerzésekre 2021. tavaszáig kerül sor. Ugyancsak ezen időpontig 2 új kolléga is munkába állt, a harmadik pedig 2020. szeptember 1-el kezdte meg a munkáját. A COVID-19 járvány és a hozzá kapcsolódó, a vendéglátást, közösségi rendezvényeket érintő korlátozások számos ponton felülírták, felülírják az eredeti üzleti tervünket, de ezidáig sikeresen valósítottuk meg valamennyi vállalásunkat.

A projektzárás rövid beszámolója

A Független Helyi Tájékoztatásért Egyesület kulturális-közösségi terének, mint társadalmi vállalkozásnak a fejlesztésére vállalkozott a projekt során. Három új munkavállaló foglalkoztatására került sor, amely háromból 2 fő hátrányos helyzetűként került vissza a munkaerőpiacra (tartósan álláskereső). A három fő új foglalkoztatottból 1 fő jelenleg is alkalmazásban áll, 1 fő szülési szabadságon van, 1 fő új munkahelyre lépett tovább. A projekt megkezdése előtt is foglalkoztatott 1 fő munkahelye ugyancsak megmaradt.
A projektben létrehozott új szolgáltatás, a társasjáték kiskereskedelem a vártnál csekélyebb mértékben járult hozzá a vállalkozás pénzügyi fejlődéséhez, ugyanakkor a társasjátékok elérhetősége növelte a helyben játszás okán, a vendéglátói bevételeket. Jelentősen javultak a kulturális-közösségi rendezvények megvalósításához nélkülözhetetlen helyszíni technikai feltételek (hangtechnika), javult a vendéglátó tevékenység minősége a beszerzett eszközöknek köszönhetően.
Összességében azonban a projekt megvalósításában és céljai elérésben súlyosan hátráltató tényező volt a világjárvány és az ahhoz köthető intézkedések. A projektmegvalósítás időszakában gyakorlatilag 3 hónap és 10 nap volt az az időszak, amelyben a tervezettnek megfelelően működhettünk. A megvalósítási időszak legnagyobb részében a jogszabályok korlátozott nyitvatartást engedélyeztek csupán, illetve rendezvénytilalmat, 6 hónapig pedig teljes zárva tartást írtak elő. A projekt fizikai zárására helyreállt ugyan a projektkezdetnek megfelelő állapot, a piac azonban, főként a vásárlói szokások jelentősen átrendeződtek, így az eredeti üzleti tervben foglaltak nem teljesültek. A 2019-es bázisévhez képest az értékesítés nettó árbevétele 38%-al esett vissza (2019: 16.153 eFt; 2020: 10 309 eFt). A vállalkozás mérlegfőösszege ennek ellenére 15%-al növekedett.
Mindezek ellenére a Vezetői összefoglalóban eredendően meghatározott célok mindegyike teljesült.